دیدنی‌های اطراف آبگرم لاریجان

دیدنی‌های اطراف آبگرم لاریجان | هتل گشتا لوکس ترین و برترین هتل در منطقه لاریجان می باشد

که امکاناتی بینظیر در سطح بالا را برای شما در ارتفاعات کوهستانی لاریجان آماده نموده است.

شماره تماس:  ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۲       شماره تماس: ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۱          شماره تماس: ۰۱۱۴۳۳۵۷۴۰۸

اینستاگرام:gashta.hotel

دیدنی‌های اطراف آبگرم لاریجان

دیدنی‌های اطراف آبگرم لاریجان

دیدنی‌های اطراف آبگرم لاریجان

حیف است به جایی سفر کنید و دیدنی‌های اطراف آن را از دست بدهید. آبگرم رینه لاریجان هم کنار خودش شگفتی‌هایی دارد که نمی‌شود از زیبایی‌های آن‌ها چشم‌پوشی کرد. پس بد نیست جاهای دیدنی اطراف چشمه آبگرم را بشناسید تا سفرتان کامل شود.

1- غارهای کافرکلی

غارهای دست‌کَند کافرکلی در زمان‌های خیلی دور ساخته شد، حتی کمی قبل از به‌شهرت‌رسیدن آبگرم رینه لاریجان. زمانی بود که مردم تصمیم گرفتند برای فرار از حمله دشمن این دخمه‌های سنگی را به عنوان پناهگاه بسازند؛ زمان حمله دشمنان مردم در این غارها مخفی می‌شدند و به این شکل از خودشان محافظت می‌کردند. تاریخ‌نویسان می‌گویند این حفره‌ها با دست و برای پناه گرفتن از تهاجم عرب‌ها روی کوه کنده شده است.

داستان از این قرار است که با سقوط سلسله ساسانیان، عرب‌ها حمله کردند؛ آن‌هایی که نمیخواستند جبهه جدید را بپذیرند، این غارها را ساختند تا از دست سربازان و به قولی زورگویان در امان باشند. به همین علت به این غارها لقب کافرکلی را دادند که یعنی غیرمسلمانان؛ البته بندگان خدا ظاهرا بی دین و ایمان هم نبودند، اما می‌دانید، زور است دیگر.

در نگاه اول شاید به نظر برسد به این غارها دسترسی نیست یا بسیار سخت است؛ اما در حقیقت این غارها خانه‌های سه طبقه‌ای هستند که ورودی مشخصی دارند و بعضی‌ها هم با بالارفتن از صخره به آن‌ها وارد می‌شوند. در این‌ خانه‌های غاری پله‌هایی وجود دارد که جابه‌جایی بین طبقات را راحت می‌کند. همچنین قسمت‌های جدایی برای نگهبانی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و کانال هدایت آب ساخته شده بود تا زندگی مردم را تا حد ممکن راحت‌ کند.

2- دشت لار

دشت لار یکی از سرسبزترین و پرگل‌ترین دشت‌های ایران نزدیک آبگرم رینه لاریجان است که قبلا هم در مجله علی بابا حرفش را زدیم. لار که از جاهای دیدنی مازندران به حساب می‌آید، با شقایق‌های وحشی، بنفشه، زنبق ارغوانی و گل‌های زرد پر شده است. می‌توانید به دامنه کوه بروید تا گیاهانی دارویی مانند شیرین بیان، چای کوهی و آویشن  کوهی را جمع‌ کنید. برای رسیدن به دشت لار باید ۴۲ کیلومتر از شمال غرب رینه دور شوید و سمت محدوده پلور بروید. با بازدید از دشت لار می‌توانید به جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای برسید که تکرارنشدنی هستند.

۳- آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت فقط یک آبشار معمولی اطراف چشمه آب گرم رینه نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از ۸ آبشار خروشان و تماشایی است که کنار هم صف کشیده‌اند. این آبشار یکی از زیباترین جاهای دیدنی لاریجان است که در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد و در فهرست بلندترین آبشارهای مازندران قرار دارد.

اگر طبیعت‌دوست دوآتشه هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما سری به این آبشار بزنید. فضای آبشارها همیشه حال‌وهوای فوق‌العاده‌ای دارد که جایی نمی‌توانید مشابه آن‌ها را پیدا کنید. فاصله آبشار شاهاندشت تا رینه حدود کیلومتر است. از سمت گزنک به سمت پل وارنا بروید، کمی جلوتر آبشار شاهاندشت آنجاست تا دلتان را ببرد.

Call Now

Call Now Button