معرفی ابگرم لاریجان

معرفی ابگرم لاریجان | هتل گشتا لوکس ترین و برترین هتل در منطقه لاریجان می باشد

که امکاناتی بینظیر در سطح بالا را برای شما در ارتفاعات کوهستانی لاریجان آماده نموده است.

شماره تماس:  ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۲       شماره تماس: ۰۹۱۹۰۶۸۲۹۳۱          شماره تماس: ۰۱۱۴۳۳۵۷۴۰۸

اینستاگرام:gashta.hotel

معرفی ابگرم لاریجان

معرفی ابگرم لاریجان

آبگرم‌ها برای آرامش جسمی و درمان‌ دردهای مفصلی و پوستی انتخاب خوبی هستند و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها محسوب می‌شوند. آبگرم رینه لاریجان از آن آبگرم‌هایی است که خواص درمانی زیادی دارد. اگر می‌خواهید به این آبگرم سفر کنید، بد نیست بدانید از تهران تا رینه لاریجان فقط ۱۱۰ کیلومتر راه است. آبگرم لاریجان نزدیک‌ترین آبگرم به تهران و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی لاریجان است.

بگذارید اول از رینه شروع کنم، رینه شهری در استان مازندران است که در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهرستان آمل قرار دارد. رینه کنار لاریجان جا خوش کرده است. به همین دلیل با نام «رینه لاریجان» هم شناخته می‌شود. سبک زندگی سنتی مردم رینه باعث شده است بیشتر افراد، این منطقه را «روستای رینه» یا «روستای رینه لاریجان» هم معرفی کنند. رینه در دامنه‌های جنوب و جنوب‌شرقی قله دماوند واقع شده و نزدیک‌ترین شهر به قله باشکوه دماوند است.

رینه بعد از فریدون شهر و سمیرم اصفهان، سومین شهر مرتفع ایران محسوب می‌شود و ارتفاع آن از دریا به ۲۴۰۰ متر می‌رسد. بیشتر گردشگران رینه را بخاطر حمام‌های سنتی، آب‌درمانی و از همه مهم‌تر آبگرم معروفش می‌شناسند که در این مقاله قرار است حسابی ته‌وتویش را دربیاوریم. از آبگرم رینه لاریجان تا شهر لاریجان حدود ۱۰ دقیقه راه است و آبگرم تا چشمه هم ۵ کیلومتر فاصله دارد.

پیدایش چشمه آبگرم رینه، هدیه آتشفشان پر تب‌وتاب

می‌دانید که دماوند، آتشفشان نیمه‌فعالی است که هنوز کاملا خاموش نشده است. همین نیمه‌خاموشی قلب دماوند و شرایط خاص زمین باعث شده چشمه‌های آبگرم دامنه‌های البرز را پر کنند. پر آب‌ترین آن‌ها چشمه آب گرم رینه است که آبدهی آن به هزار لیتر در ثانیه می‌رسد.

استقبال گردشگران از آبگرم رینه لاریجان، از زمان قاجار شروع شد. حالا هم گردشگران توجه خاصی به چشمه نشان می‌دهند. هرچه نباشد چشمه آب گرم رینه پر از املاح معدنی است. در دوره قاجار، شاهان قاجاری برای استراحت و تفریح به مازندران می‌رفتند تا هم سری به جاهای دیدنی لاریجان بزنند و هم در آبگرم رینه آب‌درمانی کنند و جان تازه‌ای بگیرند.

کم‌کم اهالی رینه دست به کار شدند و برای جذب گردشگر، امکانات این منطقه را بیشتر کردند. نکته مهم این است که چشمه آب گرم رینه، آب نوشیدنی ندارد و این آب بخاطر وجود املاح معدنی مزه‌ای بین تلخ و ترش دارد.

Call Now

Call Now Button